MAJALAH KELUARAN TENTERA LAUT DIRAJA BRUNEI
Bilangan 002 - Edisi 01 / April 08

Wednesday, July 9, 2008

HARI ULANG TAHUN ABDB KE 47

MAJLIS KHATAM AL-QURAN SEMPENA HARI ULANG TAHUN ABDB KE-47

Rabu 21 Mei 2008 - Majlis Khatam Al-Quran sempena hari ulang tahun ABDB ke-47 peringkat TLDB telahpun diadakan di Surau TLDB. Majlis itu dihadiri oleh Tetamu Kehormat, YM Kolonel (L) Abd Halim bin Hj Mohd Hanifah. Ketibaan tetamu kehormat pada petang itu di sambut oleh pengerusi majlis iaitu Pegawai Jutra Kanan, YM Mej (L) Hj Mohd Sarif Pudin bin Matserudin.

Majlis dimulakan dengan Khatam Al-Quran dan di teruskan dengan Dzikir Marhaban serta pemberian bunga-bunga telur kepada para anggota TLDB yang disampaikan oleh YM Pemerintah TLDB. Setelah itu majlis di teruskan dengan sembahyang Maghrib dan Isyak berjamaah. Doa selamat di bacakan oleh Imam Surau TLDB dan di teruskan dengan jamuan di Dewan Serbaguna TLDB.





MAJLIS TAHLIL DI KUBAH MAKAM DIRAJA

Isnin, 19 Mei 2008 - TLDB mengadakan majlis bertahlil di Kubah Makam Diraja sempena menyambut Hari Ulang Tahun Angkatan Bersenjata Diraja Brunei ke 47 tahun. Majlis bertahlil, bacaan Surah Yassin dan Doa Selamat diiringi oleh Guru Agama TLDB. Turut hadir di acara tersebut ialah YM Kolonel (L) Abd Halim bin Hj Mohd Hanifah, Pemerintah TLDB.


No comments: