MAJALAH KELUARAN TENTERA LAUT DIRAJA BRUNEI
Bilangan 002 - Edisi 01 / April 08

Wednesday, July 9, 2008

TLDB MUNCUL JUARA HOKI ABDB

Rabu 23 Januari 2008 — Pasukan Tentera Laut Diraja Brunei (TLDB) muncul johan di kejohanan Hoki Angkatan Bersenjata Diraja Brunei (ABDB) setelah menewaskan Tentera Udara Diraja Brunei (TUDB) 3-2 dalam perlawan akhir petang ini.

Dalam pertemuan yang diadakan di Kompleks Sukan Hoki Kebangsaan Berakas itu, pemain jersi 6 iaitu Mej (L) Rozalan menjadi wira pasukannya apabila menjaringkan gol kemenangan di minit kelima separuh masa kedua masa tambahan setelah kedua-dua pasukan terikat 2-2 dalam masa sebenar permainan.

Mej (L) Rozalan dinobatkan sebagai penjaring terbanyak perlawanan dengan menjaringkan kedua-dua gol TLDB di separuh masa kedua di minit ke 7 dan 23. Hasil jaringan tersebut TLDB mendahului TUDB 2-0.

TUDB menyamakan kedudukan melalui Sld (U) Pengiran Roslan dan PW1 (U) Hj Ibrahim yang masing-masing menjaringkan satu gol diminit ke-26 dan 29 separuh masa kedua.

Penjaga gawang TUDB, SSjn (U) Hj Mazlan beraksi cemerlang disepanjang perlawanan terutama di minit terakhir yang menyebabkan perlawanan terpaksa diheret ke masa tambahan dan beliau muncul selaku Permain Terbaik. Ketika jaringan terikat 2-2 , pasukan TLDB menyerang balik dan Mej (L) Rozalan menjadi wira apabila menjaringkan gol kemenangan pasukan TLDB .

Tempat ketiga disandang oleh pasukan Institut Latihan (IL) ABDB. Hadir selaku tetamu kehormat ialah Pemerintah TUDB, Brigadier Jeneral (U) Dato Paduka Hj Mahmud bin Hj Saidin siapa yang juga telah berkesudian untuk menyampaikan hadiah kepada pemenang di majlis tersebut.

No comments: